Khamis, 17 Mac 2011

PANDUAN SKM-PPT - (Bah. VI - Proses Permohonan)

Proses Permohonan SKM Tahap 1-3

3.9 Hanya calon yang telah diakui pembayarannya akan diproses permohonannya.

3.10 Bayaran yang diterima akan diproses oleh Bahagian Kewangan dan calon akan menerima resit rasmi.

3.11 Permohonan akan disemak bagi menentukan sama ada pemohon memenuhi segala kriteria dan syarat yang telah ditetapkan.

3.12 Unit PPT akan meneruskan proses seterusnya iaitu proses pemilihan Pegawai Penilai (PP-PPT); PP-PPT berkenaan yang dilantik akan menerima Surat Pendaftaran yang sama dengan calon.

3.13 PP-PPT dan calon dikehendaki mengadakan pertemuan untuk sesi kaunseling dan seterusnya sesi penilaian portfolio calon apabila siap dibangunkan oleh calon.

Proses Permohonan SKM Program I-031-3
(tambahan selepas para 3.13 proses permohonan SKM Tahap 1-3)

3.14 PP-PPT juga akan membantu calon di dalam penyediaan Bahan Pengajaran Bertulis (WIM) yang akan dibentangkan oleh calon.

3.15 PP-PPT juga dikehendaki menilai calon menggunakan Skim Penilaian Mengajar Teori Program I-031-3 (JPK/PPT/1014) seperti di Lampiran A di dalam sesi mengajar sebenar di tempat calon bertugas.

3.16 Calon perlu menyediakan sendiri sebarang alat bantuan mengajar seperti LCD, Komputer/Notebook dan sebagainya semasa sesi pembentangan.

3.17 PPL-PPT dikehendaki membuat penilaian terhadap pembentangan yang dilakukan oleh calon menggunakan borang Skim Penilaian Permohonan Program I-031-3 (JPK/PPT/1015) seperti di

Lampiran B.

3.18 Masa maksima yang dibenarkan kepada calon adalah 30 minit untuk melakukan pembentangan dan 10 minit untuk sesi soal jawab.

Proses Permohonan DKM dan DLKM
(tambahan selepas para 3.13 proses permohonan SKM Tahap 1-3)


3.19 PP-PPT juga akan memberikan khidmat nasihat di dalam penyediaan laporan projek yang akan dibentangkan oleh calon jika diperlukan.

3.20 Calon perlu menyediakan sendiri sebarang alat bantuan mengajar seperti LCD, Komputer/Notebook dan sebagainya semasa sesi pembentangan.

3.21 Pembentangan perlu meliputi sekurang-kurangnya 80% dari keseluruhan NOSS bagi bidang dan tahap yang dipohon. Masa maksima yang dibenarkan adalah 30 minit untuk melakukan pembentangan dan 10 minit untuk sesi soal jawab.

Tiada ulasan: